KPN wisselt deel belang in Telefónica Deutschland voor aandelen in Telefónica

KPN heeft een deel van zijn belang in Telefónica Deutschland Holding AG (“Telefónica Deutschland”) ingewisseld voor aandelen in Telefónica S.A. (“Telefónica”). Dat zijn KPN en Telefónica vandaag overeengekomen. In ruil voor 178,5 miljoen aandelen in Telefónica Deutschland krijgt KPN 72,0 miljoen aandelen in Telefónica, dat een belang van ongeveer 1,4% vertegenwoordigt in het Spaanse telecomconcern.

De ruilverhouding is gebaseerd op de volume gewogen gemiddelde prijs van beide aandelen gedurende de laatste 5 handelsdagen. Het belang van KPN in Telefónica Deutschland wordt met deze transactie teruggebracht van ongeveer 15,5% tot ongeveer 9,5%.

KPN is voornemens na verloop van tijd zijn belang in Telefónica terug te brengen, met een focus op waarde creatie en in lijn met de door partijen overeengekomen voorwaarden voor een ordelijke verkoop van de aandelen Telefónica. De opbrengst daarvan zal gebruikt worden om verdere waarde te creëren voor aandeelhouders en andere stakeholders.

Het resterende 9,5% belang in Telefónica Deutschland wordt gezien als een financiële investering. KPN is voornemens potentiële dividendbetalingen uit dit belang uit te keren aan aandeelhouders.

Contact gegevens

Koninklijke KPN N.V.

Maanplein 55

2516 CK Den Haag